موارد استفاده از سندبلاست چیست

موارد استفاده از سندبلاست چیست

در این مقاله میخواهیم به چند مورد از موارد کاربرد سندبلاست اشاره کنیم ، اما قبل از آن باید بدانید سندبلاست چیست.سندبلاست ، فرآیندی است که به منظور تمیز کردن و یا صاف کردن سطوح ، با استفاده از هوای تحت فشار ، ذرات جامد (مواد ساینده) را به سمت سطوح مختلف پرتاب می کند.

مواد ساینده که در دستگاه های سندبلاست استفاده می شود ، فقط به ماسه محدود نمی شود.بسته به کاربرد ، انواع مواد ساینده مختلف با درجه سختی متفاوت مثل سرباره آهن ، سرباره مس ، یخ خشک ، آب ، گریت فولاد ، خرده شیشه و غیره در دستگاه سندبلاست استفاده میشود که قبل از شروع کار ابتدا باید نوع ساینده تعیین شود.

سندبلاست یک روش موثر برای تمیز کردن سطوح است.سندبلاست به عنوان یک روش تمیز کردن ، بیش از صد سال است که به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله کشتی سازی ، صنعت خودرو ، ریخته گری ، صنایع نفت و گاز ، صنایع آهن و فولاد و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.با استفاده از تکنیک سندبلاست ، روند تمیز کردن سطوح فلزی با سرعت و دقت بالایی انجام میشود.

کاربرد سندبلاست

در حالی که تمیز کردن کارکرد اصلی سندبلاست است ، این فرآیند ، برای اهداف دیگر نیز قابل استفاده است که این شامل موارد زیر است:

  • با فرآیند سندبلاست میتوان زنگ زدگی و خوردگی روی سطوح مختلف را از بین برد.به عنوان مثال برای تمیز کردن ابزارهای کوچک مثل پیچ گوشتی ها و آچارهای زنگ زده میتوان از سندبلاست استفاده کرد.
  • از این تکنیک هم چنین برای حکاکی کردن روی سطوح مختلف چوبی ، شیشه ای ، فلزی و دیگر مواد استفاده می شود.
  • سندبلاست روشی است که از آن میتوان برای از بین بردن رنگ الکترواستاتیک اصفهان ، از ناحیه های بزرگ استفاده کرد.سندبلاست یک روش کارآمد و موثر برای از بین بردن رنگ قدیمی از سطح فلز ، قبل از استفاده از یک پوشش تازه از رنگ به منطقه است.بعلاوه از سندبلاست میتوان هرگونه مواد سخت روی سطوح را قبل از شروع رنگ زدن ، از بین برد.
  • از سندبلاست برای تمیز کردن ماشین آلات صنعتی و اتومبیل ها استفاده می شود.تکنیک سندبلاست نه تنها تکنیک نه تنها سطوح را تمیز می کند ، بلکه آنها را صیقل و براق می کند.

این موارد تنها موارد کمی از کاربرد سندبلاست است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سندبلاست و موارد کاربرد آن با کارشناسان ما در فیدار استاتیک ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *