رنگ پودری اصفهان

رنگ پودری

رنگ پودری یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع فرآیند استفاده از رنگ است.

پوشش پودری چیست؟

روکش پودر به عنوان یک پودر جریان آزاد به شکل کاملاً خشک استفاده می شود. این رنگ حلال نداشته و ترمیم آن در صورت هرگونه خطا و یا تغییر کمی متفاوت از سایر رنگ ها می باشد. این پوشش به صورت الکترواستاتیک اعمال می شود و سپس تحت گرما قرار می گیرد که باعث می شود نوعی “پوست” ایجاد شود. معمولاً از پودر برای روکش فلزات استفاده می شود ، اما کاربرد های دیگری نیز دارد .

مزایای رنگ پودری

دوام – در هنگام پوشش دادن با رنگ پودری یک لایه محافظ را تشکیل می دهد که بسیار سخت تر از رنگ معمولی است. با این حال ، این لزوماً به این معنی نیست که روکش پودر با دوام ترین رنگ در بازار است. بسته به برنامه ، گزینه های دیگر نیزمی توانند اثبات کننده ماندگاری طولانی تری باشند.

تأثیرات زیست محیطی – پودری که به سطح روکش نشده چسبیده باشد ، جمع آوری و استفاده مجدد می شود ، به این معنی که این رنگ ضایعات کمی دارد. و از آنجا که روند پوشش در یک محیط بسته شده اتفاق می افتد ، احتمال آلودگی هوا کمی وجود ندارد و این یک مزیت برای این رنگ است

اثربخشی هزینه – همانطور که در بالا ذکر شد ، این فرآیند رنگ آمیزی زباله های بسیار کمی تولید می کند. ولی هزینه های قابل توجهی در مراحل فرآیند گرمایش / پخت  این رنگ وجود دارد.

معایب رنگ پودری

تغییر رنگ – از آنجا که ذرات پودری بلااستفاده جمع آوری و استفاده مجدد می شوند ، خطر آلودگی متقابل وجود دارد ومی تواند ذرات جمع آوری شده به دلیل آلودگی کمی تغیر رنگ دهند.

ضخامت – پوشش پودر می تواند ضخامت خوبی به کار ما بدهد پس برای کارهای ظزیف مناسب نمی باشد. پروژه هایی که نیاز به ساخت پوشش کمتر از 6 میل دارند ، باید با یک فرایند پوشش رنگی متفاوت رنگ شوند. همچنین پوشش پودری نمی تواند یک سطح کاملا صاف را در اشیایی که دارای خطوطی هستنند ایجاد کند.

هزینه های راه اندازی – در طولانی مدت ، پوشش پودر ممکن است منجر به صرفه جویی در هزینه شود. اما هزینه اولیه آن قابل توجه است. برای تکمیل مراحل ، اپراتورها باید غرفه مخصوصی بسازند که تجهیزات گران قیمتی دارد.

فروش تمامی رنگ های کوره ای اصفهان بصورت کلی و جزئی