در مورد سندبلاست چه میدانید

در مورد سندبلاست چه میدانید

سندبلاست چیست ؟سندبلاست فرآیندی است که طی آن مواد ساینده تحت فشار روی سطوح مختلف به منظور صاف کردن سطوح خشن یا از بین بردن آلودگی های سطحی پاشیده میشوند.برای درک بیشتر ابتدا بیایید در مورد کاغذ سمباده صحبت کنیم.میدانیم کاغذ سمباده ساینده است و از آن برای ساییدن در برابر سطح استفاده می شود.از کاغذ سمباده برای از بین بردن رنگ از سطوح و یا صاف کردن سطوح خشن استفاده میشود.سندبلاست اثر مشابهی با کاغذ سنباده دارد اما با سرعت بسیار بالاتری انجام می شود.در سندبلاست ، ما از هوا استفاده می كنیم تا مواد ساینده را تحت فشار زیاد به سمت سطوح مختلف بپاشیم.بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم.

از سندبلاست بر روی فلز ، آجر ، چوب ، بتن و سایر سطوح سخت برای صاف کردن ، تمیز کردن یا از بین بردن رنگ استفاده می شود.سندبلاست به دلیل سهولت و دقت آن توسط مکانیک ها و تکنسین های ماشین آلات استفاده می شود.

سندبلاست چیست

از سندبلاست برای چه مواردی استفاده می شود؟

مزایا استفاده از سندبلاست

  • با این تکنیک می توان روغن و زنگ زدگی روی سطح قطعات فلزی را از بین برد.
  • بسیاری از انواع دیگر آلاینده های مضر روی سطح نیز در طی این فرایند از بین می روند.
  • تمیز کردن دستی سطح فلز می تواند یک فرایند طولانی و دشوار باشد که نیاز به تلاش زیادی برای انسان دارد.با این حال ، استفاده از سندبلاست برای این منظور می تواند کل روند را سرعت ببخشد و همچنین اپراتور دستگاه سندبلاست نیز به تلاش بسیار کمتری نیاز دارد.
  • سندبلاست یک روش بسیار کارآمد برای از بین بردن رنگ قدیمی از سطح فلز قبل از استفاده از یک پوشش تازه از رنگ به منطقه است.

مزایا استفاده از سندبلاست

معایب استفاده از سندبلاست به شرح زیر است:

  • مواد ساینده که در فرآیند سندبلاست استفاده می شوند بسیار خشن هستند.بنابراین ، اگر از آن به طور مرتب برای آماده سازی یک سطح خاص استفاده کنید ، این میتواند به سطح آسیب برساند.
  • این فرآیند شامل پاشش ذرات با سرعت زیاد است ، بنابراین گرمای زیادی در طی فرآیند ایجاد می شود که می تواند به سلامتی و سطح نیز آسیب برساند.
  • هنگام کار با دستگاه سندبلاست برای جلوگیری از انواع مختلف خطرات ، احتیاط لازم است.جدا از آن ، یک اپراتور مجبور است تمام قسمت های بدن خود را در زمان پردازش بپوشاند.

این موارد را قبل از استفاده از دستگاه سندبلاست در نظر بگیرید:

قبل از انجام کار با سندبلاست ، باید اطمینان حاصل کنید که اندازه ساینده ، صحیح انتخاب شده است و اطمینان حاصل کنید که فشار بسته به نوع کار انجام شده ، به درستی تنظیم شده است.انتخاب ترکیب ایده آل می تواند دشوار باشد ، بنابراین همیشه بهتر است از یک تکنسین باتجربه کمک بگیرید.نکته دیگری که باید در نظر بگیرید داشتن تجهیزات ایمنی در حین کار است که این تجهیزات شامل ماسک ایمنی ، عینک چشم و دستکش های بادوام میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *