مزایا و معایب پوشش های پودری و موارد استفاده آن

اگر در حال جستجوی “مزایای پوشش پودری” یا “مضرات پوشش پودری” هستید این مقاله را بخوانید:

روش پیشرفته استفاده از روکش پودری برای تمام مواد محافظ و تزئینی برای هر فلزی که مورد استفاده مصرف کنندگان و صنعت باشد استفاده می شود. در این فرآیند از پودری استفاده شده است که از رزین و ذرات رنگدانه ریز تشکیل شده و به صورت الکترواستاتیک روی سطح فلز پاشیده می شود. این امر باعث می شود تا ذرات پودر در حالی که به صورت الکتریکی قرار گرفته اند ، شارژ شوند و به سطح فلز بچسبند ، تا زمانی که پودر با فلز در یک گرم کننده گرم شود و صاف شود. این روش یک رنگ با دوام ، یکنواخت ، جذاب و با کیفیت بالا را برای ما فراهم می کند.

مزایا و مزایای پوشش پودر

روکش پودر بادوام تر است

روکش پودر با استفاده از طیف وسیعی از گزینه های رنگی تقریباً برای هر نوع فلز ، مشاغل ، مصرف کنندگان و صنایع را با ماندگاری طولانی ، اقتصادی و بادوام فراهم می کند. علاوه بر این ، یک سطح روکش پودری در مقایسه با انوع دیگر ، در برابر خراش ، بریدگی ، سایش و محو شدن ، مقاومت بیشتری خواهد داشت. تقریباً انتخاب نامحدودی از رنگ ها ، از جمله ، رنگ های براق ، صاف ، فلورسنت ، آب نباتی ، شفاف و .. موجود است.

این رنگ بسیار طولانی تر از رنگهای دیگر نیز شفاف و روشن خواهد ماند. انتخاب بافت برای رنگ از یک سطح صاف تا سطح مات یا چروکیده است ، پس از آن بافت های خشن وجود دارد که برای پنهان کردن نواقص موجود در سطح وجود دارد.

محافظت از محیط زیست

پوشش پودری برخلاف برخی از رنگ ها که دارای ترکیبات آلی فرار هستند حاوی هیچ نوع حلالی نیست که این خود یکی از مزیت های مهم این نوع رنگ می باشد.

فیدار تولید کننده انواع رنگ الکترواستاتیک اصفهان

مضرات پوشش پودری

اگرچه روکش پودر دارای مزایای بسیاری است ، همچنین دارای معایبی نیز هست ، از جمله:

  •     دستیابی به لایه های پوشش نازک سخت است
  •     در صورت تابش اشعه ماوراء بنفش خراب خواهد شد
  •     مشکلات تغییر رنگ
  •     هزینه های راه اندازی آن زیاد است
  •     برای اینکه روکش پودری برروی اجسام بنشیند مقداری از آن برروی زمین ریخته می شود
  •     کنترل کمتری روی سرعت و میزان پوشش پودری اعمال شده است
  •     نیاز به پخت دارد
  •     باید به صورت الکترواستاتیک نقاشی شود
  •    برای روکش پودری به وسابل خاص تری برای رنگ آمیزی مانند تفنگ و غرفه نیاز داریم

فرآیند پوشش پودری در کجا استفاده می شود؟

هزاران قسمت و محصول مختلف وجود دارد که از پوشش پودری استفاده می کنند:

لوازم خانگی

شرکت های لوازم برقی اغلب از پوشش پودری در اجاق گاز ، یخچال ، واشر ، خشک کن ، ماشین ظرفشویی ، تهویه هوا ، بخاری ، مایکروفر و سایر لوازم استفاده می کنند.

اتومبیل

روکش پودری در بسیاری از قسمت های صنعت خودرو از جمله توپی ، ضربه گیر ، چرخ ، وسایل تزئینی ، دستگیره درب ، تخت کامیون ، فیلترها ، رادیاتورها و قطعات مختلف موتور استفاده می شود. بدنه های اتومبیل را با پوشاندن یک پوشش پودری روشن برای افزایش محافظت از آن  کاور می کنند. ولوو و BMW هر دو در مدلهای مدرن از پوشش پودری استفاده می کنند ، در حالی که کرایسلر ، فورد و جنرال موتورز در تلاشند تا تکنیک های پوشش پودری را آزمایش کنند.

معماری و ساختمان

روکش پودر در معماری و بازارهای ساختمانی برای قابها ، اکستروژن های آلومینیومی برای درها و پنجره ها به همراه مبلمان مدولار مورد استفاده قرار می گیرد. پروژه های مختلف ساختمانی و بزرگراهی وجود دارد که از روکش پودری نیز استفاده می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای درمورد رنگ الکترواستاتیک به راهنمای انتخاب مراجعه نمایید.

محصولات روزمره

محصولات روزانه روز به روز بیشتر می شوند و برای افزایش کیفیت مواد تکمیل شده از پودر روکش می شوند. این محصولات شامل آنتن ها ، لامپ های روشنایی و عناصر برقی هستند. روکش پوستر در مزرعه برای تراکتور و انواع دیگر تجهیزات کشاورزی استفاده می شود. صنایع بدنسازی از روکش پودری روی کارتهای گلف ، کلوپهای گلف ، قطبهای اسکی ، دوچرخه ، اتومبیل برفی و تجهیزات ورزشی مختلف استفاده می کنند.

صاحبان مغازه ها اغلب از قفسه هایی با روکش پودری برای قفسه های خود و وسایل فروشگاه استفاده می کنند. سایر لوازم جانبی غالباً دارای روکش پودری هستند.